Dagje Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natalie Schokkenbroek - WaarBenJij.nu Dagje Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natalie Schokkenbroek - WaarBenJij.nu

Dagje Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Natalie

04 Augustus 2016 | Thailand, Bangkok

Vandaag zijn we richting Grand Palace gelopen. Dit zit aan het eind van de straat waar ons hotel staat. Op de weg er naar toe zijn allerlei bezienswaardigheden. Alleen het lopen op straat is al bijzonder. Iedere minuut wordt je aangesproken door Tuk Tuk bestuurders die je maar al te graag willen vervoeren. Omdat we alle 4 blond zijn, zijn wij een behoorlijke attractie voor de Thaise bevolking. Na een half uur gelopen te hebben worden we aangesproken door een vriendelijke meneer die ons vertelt waar we nu zijn en wat er allemaal in de buurt te vinden is. Omdat de Grand Palace om 15.30 uur dicht is en wij er ook niet op gekleed zijn, besluiten we om een bootrit te maken die uiteindelijk uit zal komen bij een floating market en de liggende buddha. Voor 20 bath (!) kunnen we met een Tuk Tuk naar de opstapplek gebracht worden. Dat is echt een aanrader zo'n Tuk Tuk. Wat een belevenis. De bestuurder rijdt ons links en rechts dwars door het drukke verkeer heen. Achteraf gezien lijken we behoorlijk in de mailing genomen te zijn, want de boottocht voer dwars door de achterwijken van Bangkok. De tuk tuk was niet voor niks zo goedkoop. De boottocht was behoorlijk duur (2500 bath) maar dat mocht de pret niet drukken. Zoals gezegd voer de boot door allerlei kanaaltjes waar de lokale (arme?) bevolking woont. Heel bizar om te zien. Zo staat er best een mooi huis en daarnaast woont een heel gezin in een vervallen houten huisje op palen die bijna omvalt, zo scheef. Het water is ook erg vies. Er komt gelijk een vrouw met een kano aangevaren, die ruikt handel. Wij kopen een tuk tukje voor Kris en een blikje cola voor de kapitein ;-) Halverwege komen we bij een enorme buddha uit waar we vissen kunnen voeren. Dat is echt bizar. Zo veel vissen die in een kluitje op elkaar zwemmen om wat brood te bemachtigen. Uiteindelijk stoppen we bij een markt wat tevens onze eindbestemming is. De markt is erg toeristisch met veel westerlingen, tot groot genoegen van Pascalle. Zij kan maar moeilijk wennen aan al die vreemde mensen en de cultuur en geur op straat. Op het marktje eten we iets. Vlakbij staat de liggende buddha. Maar ook hier zijn we niet op gekleed (je moet iets aan hebben tot op de knie) en we besluiten om met de tuk tuk weer terug te gaan. Een vriendelijke meneer brengt ons terug in zijn tuk tuk. Om het drukke verkeer te vermijden rijdt hij langs allerlei zijweggetjes en vertelt ons intussen wat alles is. Zo komen we langs China town, een overdekte markt en nog veel meer. Bij ons hotel krijgen we nog net even een dikke bui op ons dak. Maar wel heerlijk verfrissend. 's Avonds hebben wij in het Kantonees restaurant gegeten in ons hotel. Dit was ook erg grappig. Je kon alleen maar met stokjes eten, er lag verder geen ander bestek. De bedoeling is dat je allerlei kleine gerechtjes bestelt. Wij als Hollander wachten totdat alle gerechten geserveerd waren, maar dat bleek niet de bedoeling. Je moest gewoon beginnen en tijdens het eten werd de draaiende schijf op tafel aangevuld met allerlei gerechten. Het eten was erg lekker, zelfs de kinderen vonden het lekker. We hebben trouwens niet echt last van een jetlag gehad. Dat is wel fijn. Morgen weer een dag. Misschien dat we dan toch de Grand Palace gaan bezoeken.

• 05 Augustus 2016 - 11:07

Marieke:

Gaaf man om op deze manier jullie belevenissen te kunnen volgen. Haha die Pascalle

• 05 Augustus 2016 - 11:11

Marieke :

Gaaf man om jullie belevenissen te kunnen volgen! Haha die Pascalle, deze ervaringen vergeten de dames nooit meer. Leuk ook de foto's bij het verslag. Veel plezier nog daar en geniet van alles en elkaar. X Marieke

• 05 Augustus 2016 - 12:19

Gracia:

Inderdaad gaaf! En wat een belevenissen. En dit is nog maar het begin van de reis. Ik hoop dat je elke keer zulke verslagen kunt maken. Erg leuk om te lezen.
    Xx Gracia

• 05 Augustus 2016 - 12:29

Harry:

Leuk deze belevenissen met jullie te mogen delen. Te veel betaald voor het boottochtje, niet van te voren onderhandeld over de prijs zeker. Onderhandelen in dit soort landen is normaal, zeker als toerist. Ze vragen altijd de hoofdprijs voor hun diensten of waren. Mindenr dan de helft is vaak nog te veel.
    Veel plezier verder.
    Groet,