Dagje Chiang Mai deel 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Natalie Schokkenbroek - WaarBenJij.nu Dagje Chiang Mai deel 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Natalie Schokkenbroek - WaarBenJij.nu

Dagje Chiang Mai deel 2

Blijf op de hoogte en volg Natalie

08 Augustus 2016 | Thailand, Chiang Mai

Blijkbaar is er veel tekst weggevallen gister, dus nog even een aanvulling op gister. 's Ochtends in alle vroegte werd ik gewekt door het buurjongetje die het nodig vond om tig keer op de bel van de hotelkamer naast ons te drukken. Het was half zeven! Daar word ik niet echt blij van. Gelukkig heb ik nog even verder kunnen slapen. Het ontbijt is hier al om 9.00 uur afgelopen. Dat hebben we dus maar overgeslagen en zijn eerst gaan zwemmen. Pascalle en mijn haar is inmiddels groen geworden (geen grapje!) van al het zwemmen. Na het zwemmen hebben we in het hotel geluncht. De lunch begint hier al om 11.00 uur. Daarna zijn we de oude stad weer ingelopen en hebben veel tempels en buddha's bezocht. We hebben ontzettend mooie gouden tempels gezien en een tempel met wassen beelden van monniken. Die leken net echt. Kris en ik hebben bij de liggende buddha nog een wierrook stokje aangestoken. De liggende buddha stond naast een klooster. Het regende enorm toen we heen liepen, maar inmiddels was het droog geworden. Het water op straat is gewoon warm. Het is gelukkig niet zo heel warm als in Bangkok, het is hier prima uit te houden. Ook 's avonds kun je hier gerust met een mouwloos shirtje over straat. In alle tempels moet je gepast gekleed zijn, dat wil zeggen, geen hemdjes of broeken boven de knie. Ook moet je uiteraard je schoenen uit. Bij sommige tempels hangen sarongs bij de ingang die je mag lenen. We hebben echt hele mooie tempels gezien. De oude stad is erg leuk om doorheen te lopen. Ook de hoofdstraat is voorzien van allerlei winkels en restaurantjes. Normaal gesproken zou er een sunday market zijn. Maar vanwege election day is dat komen te vervallen. Vanwege dezelfde verkiezingen (grondwet) wordt er al vanaf zaterdagavond 17.00 geen alcohol meer verkocht. Dit duurt tot maandag 12.00 uur. 'S avonds bij het eten probeerden we het toch nog even. We mochten wel een biertje, maar dan moesten we binnen zitten. Nou doe ons dan maar cola. Onderweg kwamen we een kantoor tegen waar je mountainbike ritten kan boeken. Dat wilden we graag, dus dat hebben we gelijk maar geboekt. We kiezen voor de - motivated beginners- rit. Dat leek ons het veiligst zo aan het begin van onze vakantie ;-) Op straat word je trouwens regelmatig aangesproken door mensen die lijken geïnteresseerd te in zijn wat je hier komt doen en hoe lang je hier blijft. Ze willen je echter allemaal mee nemen naar een marktje of tripje naar de olifanten of tijgers. Ook de tuk tuk chauffeurs willen je allemaal eerst wel even ergens anders heen brengen voordat ze je naar het hotel brengen. We hebben in de avond nog even gegeten. Arjen en ik namen Pad Thai, mijn favoriet. Dit is lekkere kip met tofu, taugé en groenten. Pascalle had een club sandwich en Kris patat met kipnuggets en nog stokbrood met kruidenboter. Je verbaast je over de prijzen. We hebben gegeten en gedronken voor ca. 15 euro! Vandaag gaan we een dagje relaxen (om onze prinsesjes een plezier te doen) en morgen gaan we dus mountainbiken. We worden opgehaald van het hotel en dan gaan we de bergen in. In een tocht van 4 uur fiets je dan naar beneden. Jullie horen morgen hoe het geweest is.

• 08 Augustus 2016 - 13:35

Harry:

Mooi waar jullie zijn ik heb even gekeken op Google Earth.
    Ziet er geweldig uit. kan zo met jullie mee wandelen.

Groet,

Pap

• 08 Augustus 2016 - 13:44

Gracia:

Jullie hebben genoeg gedaan en te doen hoor ik wel. Een dagje niks doen is dan ook wel eens lekker.
    Ben benieuwd hoe dat mountainbiken bevalt.
    Wat fijn dat er ook gewoon patat is haha. Dat hebben wij 2 weken niet gehad tot ongenoegen van mijn prinsesjes.
    Groen haar kun je het beste wassen met ketchup (geen grapje!). Beter is het op droog haar insmeren, aluminiumfolie er om en in laten trekken. Daarna je haar wassen met gewone shampoo. Maar dat wist je misschien wel.

Ik hoop dat je morgenvroeg niet weer wakker wordt gemaakt door je buurjongen.

Groetjes

• 08 Augustus 2016 - 16:36

Natalie Schokkenbroek:

Bedankt voor de tip Gracia. Het begint steeds erger te worden. Ik word al punker genoemd door Arjen. Zegt genoeg. Ik zal morgen eens een bus ketchup halen ;-)

• 08 Augustus 2016 - 18:19

Ingrid:

Foto van de ketchup in je haar wordt op prijs gesteld

• 09 Augustus 2016 - 10:59

Robertina:

Euh....ik opteer voor een voor-, een tijdens- en een na-foto! Jij hebt ook altijd iets tijdens de vakantie, maar groen haar is toch wel het toppunt (alhoewel een ander voorval ook dicht in de buurt komt) :-).

Veel plezier met mountainbiken in de bergen lieverds! XX