Phuket - Reisverslag uit Ban Suan Maphrao, Thailand van Natalie Schokkenbroek - WaarBenJij.nu Phuket - Reisverslag uit Ban Suan Maphrao, Thailand van Natalie Schokkenbroek - WaarBenJij.nu

Phuket

Blijf op de hoogte en volg Natalie

11 Augustus 2016 | Thailand, Ban Suan Maphrao

Gister zijn we aangekomen in Phuket. De reis ging weer soepel. Na eerst even een ijsje te hebben gegeten zijn we met de taxi (die 2 keer zo hard reed dan toegestaan) naar ons hotel gereden. Ons hotel ligt 15 minuten van het vliegveld vandaan ten noorden van Phuket. De stad ligt meer in het zuiden. Toen we aankwamen bij ons hotel leek het of we de koning en koningin zelf waren. Arjen is Spire Elite bij Holiday Inn en dat is het hoogst haalbare bij Holiday Inn. Zelfs de Deputy Manager werd speciaal geroepen om ons te bedanken en welkom te heten. We kregen gelijk een drankje en een nat doekje om ons op te frissen. We moesten even wachten op onze kamer, want de "decoration" was nog niet op orde. Met een golfkarretje werden we naar onze kamers gebracht. Jeetje wat een weelde. Een heuse handdoek olifant met bloemetjes lag op ons bed. En nog een mandje met bedankkaart en snoepjes. We werden gelijk gebeld dat alle executive members in de lobby werden verwacht voor (nog) een welkomstdrankje. Nou ok, vooruit dan maar ;-). Onze kamers liggen aan het zwembad, strand, bar en restaurant. Het zwembad heeft een bar in het water! We worden hier zo op onze wenken bediend dat ik me er gewoon ongemakkelijk bij voel. Maar ach, het went ook snel ;-) Nadat we allemaal gedoucht hebben in ons walk in stortdouche (die wil ik ook!) zijn we gaan eten in het Italiaans restaurant tegenover onze hotelkamer. Zelfs Pascalle heeft gedoucht. Ze weigerde namelijk te douchen in ons vorige hotel vanwege de onfrisse badkamer. Gelukkig zijn ze verder niet verwend...... Het restaurant ligt aan het strand waar een ongelofelijk harde wind staat. Maar zo lekker eten en heerlijk relaxte loungemuziek. Er zijn hier overigens wel veel meer muggen en nog veel meer vliegen. Ik ben dan ook al een paar keer gestoken (onze deet is op). Na het eten zijn we nog even naar het strand gelopen. Ze raden af om in de zee te zwemmen. De stroming is te sterk en er is geen toezicht. Maar wat een gave, hoge golven. En zo uit het niets is daar dan ineens een stortbui. Zo'n bui waarbij je gelijk zeiknat wordt en schuilen al te laat is. Maar de temperatuur is hier nog steeds 28 graden, dus helemaal niet erg. We zien hier ook heel veel salamanders en enorm grote slakken. Vanochtend na een heerlijk uitgebreid ontbijt (bedenk het maar, en het was er) zijn we over het strand gelopen. Er zijn hier zulke grote golven en voor je het weet sta je tot aan je broek in het water. Er lagen ook heel veel dode aangespoelde vissen op het strand. Gelukkig ook nog een paar kleine visjes die Kris en Pascalle hebben kunnen redden. Nu liggen we aan het zwembad. Het is hier bewolkt en het regende net even weer heel hard. Dat zijn gelukkig maar buitjes die zo weer voorbij zijn. Morgen gaan we met de Ferry naar Ko Tao. De reis duurt in totaal 6 a 7 uur (taxi en Ferry).

• 11 Augustus 2016 - 09:51

Gracia:

Zooo wat een luxe! Daar kun je wel aan wennen. Lekker hoor. We hebben hier ook stortbuien ;-) maar niet met zo'n temperatuur. Zal wennen zijn voor jullie als jullie weer terug komen. Dan moet de winterjas aan. Maar dat duurt nog even. Nu nog maar even genieten van al dat moois.
    Heel veel plezier nog.

• 11 Augustus 2016 - 10:04

Harry:

Wat een ere titel Spire Elite, volgens mij is dit iets wat heel gauw wendt. Zo wil ik ook wel Backpacken. Dit is toch de plek waar die Tsunamie heeft plaats gevonden. Zoals Cracia al schrijft vannacht was het 0 graden in Twenthe. Het wordt al weer winter en wij moeten nog met vakantie. Jullie genieten maar van dit ogenschijnlijk prachtige land en het zwembad.
    Veel plezier

Groepjes Pap

• 11 Augustus 2016 - 20:42

Ingrid:

Melk uit een kokosnoot... Je wordt vanzelf groot... Op een onbewoond eiheiland...