Tweede dag Koh Samui poging 2 - Reisverslag uit Ban Ao Pho Lai, Thailand van Natalie Schokkenbroek - WaarBenJij.nu Tweede dag Koh Samui poging 2 - Reisverslag uit Ban Ao Pho Lai, Thailand van Natalie Schokkenbroek - WaarBenJij.nu

Tweede dag Koh Samui poging 2

Blijf op de hoogte en volg Natalie

13 Augustus 2016 | Thailand, Ban Ao Pho Lai

We zijn inmiddels gesettled in Koh Samui. Met een transportbusje, die van alle gemakken was voorzien, zijn we binnen 3,5 uur naar de oostkust van Phuket gereden. We hadden ook met het vliegtuig kunnen gaan, maar dit was goedkoper en je kon nog even van de mooie omgeving genieten. De omgeving is hier zo ongelofelijk groen. Halverwege even een plaspauze. Gelukkig heb ik vochtige doekjes bij me. De wc's zijn hier niet altijd even fris. Dit keer was het een sta wc. Ik zocht naar de spoelknop, maar die was er niet. Vandaar die enorme bak water naast de wc. Met een bakje moest er water uit de grotere bak worden gehaald en daarmee moet je het weg spoelen. Ik ben blij dat ik alleen maar hoefde te plassen! Onderweg kwamen we weer hele gezinnen op één scooter tegen. Werkelijk alles wordt hier vervoerd per scooter. Van gezinnen tot aan betonnen bouwpilaren. Heel bijzonder. Verrassend snel arriveerden we in Don Sak. Vanaf Don Sak zijn we met de veerboot vertokken richting Koh Samui. In de omgeving van Don Sak zou ook een bomaanslag zijn geweest, maar we hebben er gelukkig niks van mee gekregen. Wel werd onze bus met spiegels aan de onderkant gecontroleerd. De boottocht duurde 1,5 uur. Voor de boottocht inclusief vervoer naar ons hotel waren we 6 euro pp kwijt. Soms verbaas je je over de prijzen. Dit veschilt overigens wel. Soms betaal je 80 bath voor een gerecht (100 bath is ca. € 2,50). En in een restaurant ernaast betaal je voor hetzelfde gerecht 260 bath. Maar het blijft, vergeleken met Nederland, goedkoop. De temperatuur lijkt hier een stuk hoger. 34 graden volgens mijn telefoon. Ik krijg iedere keer behoorlijk koppijn van de temperatuur buiten en de openbare ruimtes die veelal airconditioning hebben. Maar goed, asperines genoeg bij me ;-) Ondertussen waren we ook op de hoogte van de twee bomaanslagen. Wees gerust, we merken er niks van. Op zo'n eiland loop je denk ik ook minder risico. Ook op Koh Samui weer een hoop getoeter en verkeer op straat. Er is eigenlijk maar een hoofdweg waar alle verkeer langs gaat. Ons hotel is wederom prachtig. Ook hier weer een hoop Chinezen (sorry maar heb steeds meer een allergie voor Chinezen, die hebben zoveel lawaai en bij voorkeur zo vroeg mogelijk). Het hotel ligt aan het strand en heeft drie prachtige zwembaden. Naast het zwembad kun je een Thaise massage krijgen. Pascalle haar nek zit weer vast, maar ze wil geen Thaise massage ("ik hou er niet van als vreemden aan me zitten"). Gelukkig heb ik ook tijgerbalsem bij me, na een eerdere ervaring op vakantie ;-). Gisteravond hebben we bij een restaurantje vlak bij ons hotel gegeten. Het duurde allemaal wat lang, want ze hadden maar een kok en twee mensen in de bediening. Maar we hebben alle tijd en ze hadden wifi. Wel weer lekker en super goedkoop gegeten. Op de terugweg zagen we wasmachines op straat staan. Voor 50 bath kon je wassen in een wasmachine voor 12 kilo. Na 1,5 week waren onze schone kleren inmiddels wel op. We besloten dan ook om de volgende dag (vandaag dus) eerst maar eens te wassen. 'S ochtends om half zeven werd ik al weer wakker van geschreeuw op de gang. Het lukte ook niet meer om te slapen. Dan maar even het laatste nieuws checken en verder gelezen in mijn tweede (!) boek van deze vakantie. Na het ontbijt hebben we dan ook eerst alle was die we hadden in de machine gegooid. Ondertussen zijn we gaan zwemmen en hebben we wat gedronken aan de bar. Na 1,5 uur was de was eindelijk klaar. Wat een genot: eindelijk weer schone kleren. De rest van de dag hebben we eigenlijk alleen maar gezwommen. Straks gaan we richting een populair strandje verderop lopen om te eten. Het is vandaag "Mothers day" omdat de koningin jarig is. Alle moeders mogen dan gratis eten ;-). Tot morgen!

  • 13 Augustus 2016 - 13:21

    Gracia:

    Jammer dat de tekst weer deels is weggevallen. Dat strand is niks mee geloof ik haha.
    Heeft Kris nou twee verschillende slippers aan?
    Have fun! Xx

  • 14 Augustus 2016 - 12:24

    Gracia:

    Zo dat is een lap tekst haha. Wat vervelend dat die chinezen zo luidruchtig zijn. Klopt het ook dat ze zich pas tegen einde van de middag buiten wagen i.v.m. De zon? Mijn collega zei dat je ze overdag eigenlijk niet zag.
    Vinden de kinderen het eten ook lekker?
    Wat kun je dan blij zijn met zo iets simpels als schone kleding hè haha.
    Ik verbaas me erover wat je allemaal nog bij je hebt, tijgerbalsam, vochtige doekjes, aspirines. En dat in een backpack.
    Natalie jij gaat natuurlijk van alles bestellen, omdat je gratis mag eten. Wel een goeie regel. Mogen ze hier ook wel doen als Máxima jarig is (en Als Alex jarig is voor de vaders natuurlijk).
    Veel plezier nog!

  • 15 Augustus 2016 - 03:47

    Natalie Schokkenbroek:

    Nee die Chinezen zijn er de hele dag maar bij voorkeur in de ochtend en avond. Dat klopt wel. Het liefst in een grote groep :-) Kinderen proberen het eten niet eens. Tot nu toe vooral Westers eten voor hun. Ze proberen af en toe eens iets.

  • 16 Augustus 2016 - 17:10

    Sandra:

    Massages zijn er ook voor volwassenen, short time, long time en zelfs met happy ending...maar dat weet ik niet precies wat dat is ;) (heb ik van horen zeggen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Wij zijn Arjen, Natalie. Pascalle en Kris Schokkenbroek. Wij gaan deze zomer 3,5 weken rondreizen door Thailand. We reizen van Schiphol via Zurich naar Bangkok.Van Bangkok naar Chang Mai en daarna naar Phuket. Via Ko Samui en Ko Tao gaan we weer terug naar Bangkok. We hebben er heel veel zin in. Via deze website kun je onze reis volgen.

Actief sinds 26 Juli 2016
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 7055

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2016 - 26 Augustus 2016

Thailand

Landen bezocht: