Haaien! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Natalie Schokkenbroek - WaarBenJij.nu Haaien! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Natalie Schokkenbroek - WaarBenJij.nu

Haaien!

Blijf op de hoogte en volg Natalie

17 Augustus 2016 | Thailand, Koh Tao

Vandaag gaan we snorkelen. We kunnen snorkels huren bij de receptie. Nog even een hele klim naar beneden (best steil en eng) en daar komen we aan op een ministrandje. GoPro in de aanslag en hup het water in. Pascalle bezeert gelijk haar vinger en wil voorlopig niet. Ik schuur met mijn been over een koraal heen, auw! Het water is 's ochtends nog niet zo diep in het begin. Het is dus best lastig om er in te komen. Maar toen we er eenmaal in waren: fantastisch! Hier kwamen we voor. Super helder water en onwijs veel vissen in allerlei kleuren. Het water is ook gewoon warm! Kris heeft de smaak te pakken. Ze gaat steeds verder weg. Ondertussen komt er een boot aan met snorkelaars. Die duiken in het water. Na een half uur gaat er een toeter en moet iedereen weer terug komen, op naar de volgende bestemming. Intussen is Pascalle ook gekomen. Het water staat inmiddels wat hoger en je kunt dus makkelijker in het water komen. En opeens zie ik hem! Een echte zwartpunthaai! Hij was wel 5 meter.....geintje ik denk dat hij of zij zo'n 1,5 meter lang was. Ik was zo aan het prutsen met de GoPro en om die haai achterna te zwemmen dat ik maar een klein filmpje heb kunnen maken. Gelijk Arjen en de rest geroepen dat ik een haai heb gezien. Later zag ik er nog een. Ik was helaas weer alleen, maar heb wel een beter filmpje kunnen maken. Ze zwemmen zo snel van je weg, het is bijna onmogelijk om een goede foto te maken. Je moet ook heel goed opletten want ze vallen bijna niet op. Omdat ik nu al twee keer een haai heb gezien, week Kris niet meer van mijn zijde. Zij hadden immers nog geeneen keer een gezien. En ja hoor! Weer een. Nou had Kris hem ook gezien. Iedere keer rond dezelfde plek. Toen ik even aan de kant zat hoorde ik Pascalle ineens roepen: een haai! Ik waande me even in de film Jaws ;-) Maar ik was blij dat Pascalle en Arjen nu ook eindelijk een hadden gezien. Wel jammer dat Pascalle de GoPro niet bij zich had. Die had Arjen en die moest eerst nog naar Pascalle toe zwemmen. Toen ging de haai er helaas al weer vandoor. Maar hij heeft hem nog even kunnen zien. Tegen half zes zijn we er mee gestopt. We hadden de hele middag gesnorkeld, zo gaaf. Kris haalde nog even haar enkel open. Ik was inmiddels net een kreeft. Ondanks dat ik in t-shirt had gesnorkeld na de lunch. Jemig wat was ik verbrand (goh). Mijn kuiten waren helemaal strak en opgezet (deja vu). Niet normaal meer. Maar goed, we hebben een hele leuke middag gehad. 'S avonds hebben we weer boven gegeten en nog even rummikub gespeeld. De volgende dag gaan we (gelukkig) naar onze een na laatste bestemming.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natalie

Wij zijn Arjen, Natalie. Pascalle en Kris Schokkenbroek. Wij gaan deze zomer 3,5 weken rondreizen door Thailand. We reizen van Schiphol via Zurich naar Bangkok.Van Bangkok naar Chang Mai en daarna naar Phuket. Via Ko Samui en Ko Tao gaan we weer terug naar Bangkok. We hebben er heel veel zin in. Via deze website kun je onze reis volgen.

Actief sinds 26 Juli 2016
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 7061

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2016 - 26 Augustus 2016

Thailand

Landen bezocht: