Tanote Bay - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Natalie Schokkenbroek - WaarBenJij.nu Tanote Bay - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Natalie Schokkenbroek - WaarBenJij.nu

Tanote Bay

Blijf op de hoogte en volg Natalie

19 Augustus 2016 | Thailand, Koh Tao

Vandaag is Arjen opgestaan met oorpijn. We zijn dan ook gelijk naar beneden gelopen om een apotheek te zoeken. Gelukkig was er beneden een apotheek waar we oordruppels hebben gehaald (alleen op recept verkrijgbaar stond er op ha ha). Naast de apotheek lag de Zanzibar. Daar kun je ontbijt bestellen die ze dan komen brengen in je huisje, maar wij waren er toch. Kris wou een pitabroodje kaas, wel twee. Nou de pitabroodjes zijn hier zo groot als een kleine pizza, dus dat was een beetje veel van het goede. Na het ontbijt hebben we onze snorkelspullen gehaald en zijn we met de jeep naar Tanote Bay gereden. Dit ligt aan de andere kant van Koh Toa (oostkant). Hier zou je schildpadjes kunnen vinden. Het was een prachtig strand met ligbedden en een enorme rots (10 meter) waar je vanaf kunt springen. Dit had de jongen uit Boston die we in Chiang Mai waren tegengekomen ook al gezegd. Het is hier prachtig. Heel mooi koraal en heel veel vissen. Het water is hier zo warm, het lijkt wel een bad zo warm. Op een gegeven moment kwamen we een hele grote gekleurde vis tegen (Titan Trigger Fish). Toen ik iets te dichtbij kwam met mijn GoPro kwam hij naar me toe. Dit vond ik toch wel spannend en heb dan ook snel wat afstand genomen. Ook de nieuwsgierige zebravisjes zijn hier weer. Die komen echt om je heen zwemmen, ook als je dicht aan de kust bent en ze knabbelen aan je benen. Verder zie je veel Parrot vissen, ook wel papegaaivis. Pascalle had nog een klein schildpadje gezien zei ze. Ook had ze weer een haai gezien. Ik gelijk weer in het water. En ja hoor, vlak bij de kust zwom weer een zwartpunthaai. Dit keer lukte het wel om foto's en filmpjes te maken. Toen ik druk bezig was om de haai te fotograferen, zag ik er nog een en later nog twee. Wel 4 zwartpunthaaien! Zo gaaf. Ze zwemmen de hele tijd rondjes achter elkaar. Na de hele middag gesnorkeld te hebben zijn we terug gegaan. We hebben de jeeptaxi genomen en uitgelegd waar we heen moesten. Zelfs met kaart er bij snappen ze het niet helemaal. Onderweg heb ik nog wat foto's kunnen maken, o.a. van de plaatselijke vuilnisbelt. Uiteindelijk zijn we bij de pier afgezet. Dat vonden wij prima, want dan konden we hier even eten en zo terug lopen naar ons huis. De prijzen van de taxi verschillen nogal. Soms moet je voor een zelfde ritje 100 bath meer betalen. Ook hier moet je dus onderhandelen. In de pier zijn allemaal winkeltjes. De dames hebben nog een ketting gekocht en Arjen heeft toch maar ibuprofen gehaald. Hij heeft echt heel erg veel last van zijn oor. Het lijkt wel een oorontsteking. We zijn weer gaan eten bij de Tattoo bar waar we gister ook hebben gegeten. Daarna zijn we terug gegaan naar ons huisje. Arjen is gelijk zijn bed ingedoken. We wachten even af hoe het morgen gaat, misschien maar even niet zwemmen. De oordruppels zouden binnen een paar dagen hun werk moeten doen. Hopelijk gaat het snel beter want dit is niet plezierig voor hem.

• 20 Augustus 2016 - 10:23

Gracia:

Oei oorpijn, dat wil je echt niet, maar daar weet jij alles van hè Nat. Wat leuk dat je Nemo overal tegen komt. Mariëlle vindt die haaien maar niks.
    Gaaf dat ze zo dichtbij komen dat je zulke foto's kunt maken. Beterschap Arjen. Ik hoop dat hij er gauw vanaf is.
    Xx

• 20 Augustus 2016 - 19:12

Tootje Surie:

Wouw wat een spannende verhalen. Al die vissen wat moet dat een indruk maken. Nu ook s'avonds vis op jullie borden?
    Arjen beterschap. En genoet nog even.