Terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natalie Schokkenbroek - WaarBenJij.nu Terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natalie Schokkenbroek - WaarBenJij.nu

Terug naar Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Natalie

22 Augustus 2016 | Thailand, Bangkok

We gaan weer terug naar Bangkok vandaag. Het wordt een lange reis. Eerst 1,5 uur met de boot, wel VIP uiteraard :-). Dit betekent dat je binnen zit en airco hebt. Daarna nog een uur of 7 met de bus. De trein was helaas vol dus we hadden geen keus. Wat een gekkenhuis altijd bij zo'n pier. Meer dan 300 toeristen en schreeuwende Aziaten en taxichauffeurs. Echt hilarisch om te zien. De bus was best comfortabel. Af en toe wat koud vanwege de airco, maar daar waren we op voorbereid. We hadden onze sarongs al in de tas. Halverwege was er een pitstop. Nou wat een comedie was dat. Moet je voorstellen dat er 8 bussen vol toeristen ergens stoppen bij een overdekte markt (alleen maar eten) en aanvallen op alles wat daar te koop is. De Aziaten zien handel en de een schreeuwt nog harder dan de ander. Ik heb er een filmpje van gemaakt, zo komisch. Na nog 4 uur in de bus kwamen we aan in Bangkok. We stopten vlakbij de Grand Palace. De hele weg naar de Grand Palace is verlicht met kerstboomlichtjes. Geen boom is overgeslagen. Een prachtig gezicht. Ook hier weer weet ik hoeveel taxichauffeurs. Ze trekken je zo'n beetje uit de bus, zo graag willen ze je vervoeren. Nou wij besloten om Kris haar favoriete vervoersmiddel te nemen, de Tuk Tuk. Dd chauffeurs van de Tuk Tuks zijn over het algemeen altijd heel gezellig en grappig. Het lijkt wel of ze iets te veel gedronken hebben. Tijdens het rijden maken ze allemaal geluidjes en ouwehoeren met andere tuk tuk chauffeurs. Ee reden nog langs de Nederlandse ambassade, ons hotel zit hier vlakbij. Ook hier werden we weer verwelkomt alsof we Willem en Maxima waren. Wat een Spire elite status toch wel niet teweeg brengt. De dames kregen een mooie sleutelhanger. Het Indigo hotel waar we zitten is veruit een van de mooiste hotels waar we in hebben gezeten. Zo mooi ingericht. Een beetje industrieel en iedere verdieping heeft een ander thema. Echt fantastisch. We hebben de dag afgesloten op de rooftop bar. Een hele relaxte bar op de bovenste verdieping met een fenomenaal uitzicht over Bangkok. Wat een indrukwekkende stad. Al die mooie gebouwen (veelal hotels) en lichtjes overal. Morgen weer een nieuwe dag. Bovendien ben ik morgen jarig. Nou met dit hotel heb ik mijn cadeau al gehad ;-)

• 23 Augustus 2016 - 09:26

Gracia:

Van harte gefeliciteerd zusje!
    Wat een fantastisch hotel, dat uitzicht, die luxe. Lekker om zo je verjaardag te vieren.
    Het wordt hier ook snikheet, dus je kunt rustig acclimatiseren haha.
    Fijne dag!
    xxx

• 23 Augustus 2016 - 13:56

Natalie Schokkenbroek:

Dank je! Ik las het al. Een hitteplan zelfs

Natalie

Wij zijn Arjen, Natalie. Pascalle en Kris Schokkenbroek. Wij gaan deze zomer 3,5 weken rondreizen door Thailand. We reizen van Schiphol via Zurich naar Bangkok.Van Bangkok naar Chang Mai en daarna naar Phuket. Via Ko Samui en Ko Tao gaan we weer terug naar Bangkok. We hebben er heel veel zin in. Via deze website kun je onze reis volgen.

Actief sinds 26 Juli 2016