Grand Palace - laatste dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natalie Schokkenbroek - WaarBenJij.nu Grand Palace - laatste dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natalie Schokkenbroek - WaarBenJij.nu

Grand Palace - laatste dag Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Natalie

24 Augustus 2016 | Thailand, Bangkok

Vandaag zijn we naar de Grand Palace en de Wat Phra Kaew geweest. Toen ik tegen de taxichauffeur zei dat we naar de Grand Palace wilden, snapte hij het niet. Dat is toch gek aangezien het de nr. 1 toeristische bezienswaardigheid van Bangkok is. Volgens mij had hij er gewoon geen zin in, want het was best een eind rijden in heel druk verkeer. Het was onrzettend warm maar ik ben blij dat we geweest zijn. En het was ook druk, maar ook weer niet zo druk zoals aangegeven op verschillende websites. Ik had gelukkig de sarongs mee genomen, want je mag niet met blote benen (en blote schouders) de grand palace betreden. Ook Arjen moest een lange broek aan. Gelukkig kon hij één huren. Toch hebben wij genoeg mensen gezien die wel blote benen hadden, dus hoe die naar binnen zijn gekomen is mij een raadsel. Maar wat een prachtige tempels en buddha's staan hier. Wat een werk moet dat geweest zijn om te bouwen. De meeste gebouwen zijn versierd met mozaïek van scherven in allerlei verschillende kleuren. Ook staat hier de The Royal Monastery of the Emerald Buddha. Een relatief klein groen buddhaatje in een tempel met heel veel goud. Helaas mocht je daar geen foto's van maken. Ik heb wel vanaf buiten een foto gemaakt, maar die is helaas niet scherp geworden. Ondanks dat je in de tempel stil moest zijn, waren er uiteraard weer luidruchtige Japanners en Chinezen. Respectloos als je het mij vraagt. Helemaal omdat er ook 3 monniken aan het bidden waren. Verder nog hele mooie muurschilderingen gezien en The Upper Terrace, een mooie gouden tempel. Te veel om op te noemen. Ik bleef maar fotograferen. Wat ik ook zo gek vind is dat overal staat dat het respectloos is om buddha's te kopen als souvenier. Maar echt overal kun je ze kopen in allerlei soorten en maten. Ik heb het maar niet gedaan. Vanavond hebben we heerlijk gegeten in een Aziatisch restaurant vlak bij ons hotel. En je gelooft het niet, zelfs Pascalle en Kris hebben (voor het eerst deze vakantie) Aziatisch gegeten. En dat op onze laatste avond :-) En ze vonden het nog lekker ook. Sterker nog, we moesten wat bij bestellen! Morgen gaan we weer naar huis. En daar hebben we allemaal nu wel zin in. Met Arjen gaat het wel beter, maar zijn oor zit nog steeds dicht. Helaas vliegen we pas om kwart voor twaalf 's avonds. We moeten dus maar even zien hoe we ons gaan vermaken morgen. Waarschijnlijk gaan we nog even eten met een collega van Arjen die nu ook in Bangkok is. Hij vliegt ook morgenavond, maar dan rechtstreeks. Wij gaan via Wenen. Misschien tot morgen en anders tot in Nederland!

• 25 Augustus 2016 - 15:26

Gracia:

Het ziet er allemaal fantastisch uit! Jullie zijn echt een hele ervaring rijker.
    Arjen beterschap. Ik hoop dat het vliegen geen problemen oplevert.
    Een hele goede terugreis en tot gauw!